De afgelopen maanden zijn er op en rond de Meir heel wat flagshipstores en hotspots van internationale merken bijgekomen, kijk maar naar Armani Jeans. De buurt is meer dan ooit het uithangbord om op korte termijn naambekendheid te verwerven. We kunnen dit seizoen ook spreken van een zeer sterke soldenstart en enkele topweekends. Het Antwerpse winkelhart bloeit dus als nooit tevoren.
Winkelketens aarzelen vaak niet langer om minder rendabele winkels te sluiten of na een periode van grote zichtbaarheid naar een andere locatie te verplaatsen. Dat zorgt voor een gezonde rotatie op de winkelstraten: er vertrekken partijen en er komen nieuwe merken bij. Dergelijke vernieuwing van winkels trekt bewoners en bezoekers telkens opnieuw aan. De mogelijke komst van een aantal nieuwe brands naar het Antwerpse winkelhart, zoals Primark, Uniqlo, … geeft weer nieuwe impulsen aan Antwerpen als shoppingstad.
Antwerpen is natuurlijk als populaire winkelstad méér dan enkel de Meir. Het is door de ‘kleine straatjes’ en de verschillende buurten, dat er een grote diversiteit aan shoppingmogelijkheden ontstaat. Zo willen we Antwerpen ook bekendmaken in binnen- en buitenland.