Op zaterdag 31 oktober en (winkel)zondag 1 november opent de tweede editie van het tijdelijke shoppingproject ‘de Nieuwe Natie’ feestelijk de deuren in het shoppingcenter Grand Bazar Antwerp. Dit weekend kunt u er acht toffe pop-upprojecten ontdekken.
Vanaf morgen verwelkomt het bekende shoppingcenter Grand Bazar Antwerp vlak bij de Groenplaats en de Meir een eerste lichting van acht ondernemers in het tijdelijke winkelpand van de Nieuwe Natie. Op de eerste verdieping van het shoppingcenter openen de pop-upwinkels van Atelier Pistolet, byANOUK, #BITCHPLEASE, DERI3, GOOW, Odette en ville, Paté & C en Souplesse Oblige hun deuren.
Met onder meer designmeubelen en interieurdecoratie, trendy sweaters, modieuze dameskleding met een twist, ecologische dans- en yogakleding, lokaal geproduceerde voeding en drank inclusief aperitiefpakketten, handgemaakte juwelen en andere accessoires is er voor elke bezoeker wat wils.
Met de Nieuwe Natie krijgen starters en ondernemers de kans om gedurende een periode van één tot drie maanden hun winkelconcept of producten in de Antwerpse binnenstad uit te testen. Alle deelnemers krijgen professionele begeleiding en coaching. De stad zet het project in de kijker bij shoppende Antwerpenaars, bezoekers en toeristen. Bovendien wil de stad tijdens deze editie extra inzetten op tijdelijke acties zoals productlanceringen en op gelegenheidsevenementen zoals met de eindejaarsperiode en rond Valentijnsdag.
Tijdens het openingsweekend op zaterdag 31 oktober (vanaf 10 uur) en zondag 1 november (vanaf 12 uur) zet het wandelorkest Die Verdammte Spielerei de straten rond het shoppingcenter muzikaal op zijn kop. Theaterproductiehuis Aksident verrast op zaterdag 31 oktober met een assortiment aan mobiele pop-ups, en op zondag 1 november krijgen shoppende bezoekers stijladvies van Pikz Palace in het kleinste pashokje ter wereld. Op beide dagen krijgen de eerste 100 bezoekers een glaasje cava aangeboden.
De Nieuwe Natie is een unieke test voor het businessmodel van de ondernemers. Het zal hen nieuwe inzichten en ervaringen opleveren, die van pas zullen komen bij de verdere ontwikkeling van hun concept. Als stad die gezond ondernemerschap promoot en ondersteunt, geven we startende ondernemers graag dit leerrijke duwtje in de rug. Kandidaturen voor de periode januari-februari-maart 2015 zijn overigens nog steeds van harte welkom.”
De Nieuwe Natie is een initiatief van de stad Antwerpen in samenwerking met Grand Bazar Antwerp en Unizo. Het project geniet de steun van Agentschap Ondernemen. Meer informatie en een lijst met de eerste lichting deelnemers is te vinden op www.denieuwenatie.be.